spil1
Δράσεις

Τα ελληνικά σπήλαια ως άτυπα περιβάλλοντα εκπαίδευσης

9η Δράση, Επιμορφωτικό σεμινάριο με θέμα «Τα ελληνικά σπήλαια ως άτυπα περιβάλλοντα εκπαίδευσης» (06/02/2024).

spil2

Ο Γεωλόγος MSc και πρώην μέλος της ομάδας του Γεωπάρκου Λαυρεωτικής κ. Παναγιώτης Καρούτσος απευθυνόμενος μέσω τηλεδιάσκεψης στους μαθητές της Α’ τάξης του σχολείου μας παρουσίασε γνωστούς ελληνικούς γεώτοπους ως εναλλακτικά περιβάλλοντα εκπαίδευσης. Ειδικότερα, στα πλαίσια της συγκεκριμένης βιωματικής επιμορφωτικής δραστηριότητας αναδείχθηκαν οι δυνατότητες των πολυάριθμων σπηλαίων της πατρίδας μας ως χώρων απόκτησης γνώσεων και καλλιέργειας δεξιοτήτων με πολυαισθητηριακό τρόπο. Επιπρόσθετα, αναλύθηκε το ιδιαίτερο παράδειγμα των καρστικών δομών (δολίνες, καταβόθρες) ως άτυπων μαθησιακών περιβαλλόντων που μπορούν να συμβάλλουν στην ποιοτική αναβάθμιση της διδακτικής διαδικασίας, παρέχοντας τη δυνατότητα διεξαγωγής ποικίλων διαθεματικών δράσεων με εύκολο και άμεσο τρόπο. Η επιμόρφωση ολοκληρώθηκε με ανταλλαγή χρήσιμων απόψεων πάνω σε θέματα σχεδιασμού και υλοποίησης εκπαιδευτικών προγραμμάτων που θα ενέχουν το στοιχείο της υπαίθριας εργασίας (/εργασίας πεδίου) ως μέρος του γεωπεριβαλλοντικού εγγραμματισμού των μαθητών.

 

Δρ. Αργύριος Καψιώτης (Εκπαιδευτικός ΠΕ04.05)