2
Δράσεις

Αισθητηριακές Γεω-κατασκευές

Σε επίπεδο δημιουργικής απασχόλησης οι μαθητές της Β’ τάξης του Γυμνασίου μας επιδόθηκαν στην προετοιμασία ενός αριθμού τρισδιάστατων γεωεπιστημονικών κατασκευών, προσδοκώντας να προσφέρουν στο σχολείο «κάτι δικό τους, χρήσιμο για το μάθημα». Οι συμμετέχοντες, με οδηγό τη γεωφαντασία τους και χρησιμοποιώντας απλά υλικά (συμπαγή χαρτόνια, μη τοξική πλαστελίνη), παρήγαγαν πρωτότυπες τρισδιάστατες αναπαραστάσεις της στρωματωμένης δομής του εσωτερικού της Γης και μία γεωχρονολογική στήλη, ενώ τροποποίησαν δημιουργικά ένα μοντέλο στρατο-ηφαιστείου. Από τις κατασκευές αυτές οι δυο πρώτες δημιουργήθηκαν αφού οι μαθητές διδάχθηκαν το έκτο μάθημα («Η γεωλογική ιστορία της Ευρώπης και η ορογένεση») του γνωστικού αντικείμενου της Γεωλογίας-Γεωγραφίας. Η τελευταία κατασκευή δημιουργήθηκε παράλληλα με τη διδασκαλία του ένατου και δέκατου μαθήματος της Γεωλογίας-Γεωγραφίας («Σεισμική και ηφαιστειακή δράση στην Ευρώπη και στην Ελλάδα» και «H επίδραση των σεισμών και των ηφαιστείων στη ζωή μας», αντίστοιχα). Το μοντέλο του στρωματο-ηφαιστείου χρησίμευσε επίσης και για την προσομοίωση μιας ηφαιστειακής έκρηξης στην σχολική αίθουσα με τη βοήθεια ασφαλών χημικών αντιδραστηρίων (μαγειρική σόδα, ξίδι).

1

Οι γεωεπιστημονικές κατασκευές αποτέλεσαν μια αισθητικοκινητική δραστηριότητα με πολλαπλά οφέλη για τους μαθητές, όπως την εξοικείωσή τους με τον τρόπο λειτουργίας φυσικών συστημάτων, την πρόβλεψη των δυναμικών μεταβολών που τα αφορούν και την καλλιέργεια δεξιοτήτων λεπτής κινητικότητας.

3

Δρ. Αργύριος Καψιώτης (Εκπαιδευτικός ΠΕ04.05)